Europejskie Spotkanie Młodych Taizé w Turynie – podsumowanie

🔴 Pierwszego dnia zwiedziliśmy Mediolan: piękną katedrę, wiele zabytkowych kościołów; poznaliśmy lepiej życie św. Ambrożego i miejsca z nim związane – historię św. Augustyna – serce pasterskie św. Karola Boromeusza, a to wszystko wpisane w miasto mody i biznesu. Następnie pojechaliśmy do oratorium w Californii. W parafii w Californii we Włoszech dostaliśmy mocne świadectwo pracy z młodymi. Półkolonie dla ponad 300 dzieciaków przez 5 tygodni od rana do późnego wieczoru robi wrażenie. W 3 parafiach są organizowane te same zajęcia. W każdej parafii jest sala teatralna, boiska, wiele sal i kaplic dla młodych. 😀

🔴 Trzeciego dnia dojechaliśmy do Turynu, gdzie rozpoczynało się spotkanie. W rejestracji zostaliśmy przypisani do parafii, w których mieszkaliśmy. Wybraliśmy laboratoriów tematycznych na dwa dni i zaczęliśmy spotkania modlitewne – prośba o jedność i pokój – adoracja krzyża – zwiedzanie zabytkowego miasta. 🌆 🌞

🔴 Czwartego dnia już po noclegu u rodzin i włoskim śniadaniu 🥐 w gronie nowych przyjaciół były modlitwy poranne i południowe w różnych kościołach całego miasta. Wieczorem odbyła się Msza dla pielgrzymów z Polski w katedrze turyńskiej z księdzem biskupem Adamem Babem, z którym później spotkaliśmy się. Zjedliśmy wspólnie kolacje w ogrodach pałacu królewskiego i porozmawialiśmy z nim.  Na koniec dnia piękne modlitwy i medytacyjna śpiewy orz adoracja krzyża z braćmi z Taize podsumowały cały świetny dzień. A oprócz tego w trakcie dnia był spacer po mieście i zwiedzanie muzeów turyńskich, np.: wystawa Banksy prowokująca do zatrzymania i głębszego zamyślenia. 😊

🔴 Piątego dnia odwiedziliśmy dom Świętego Jana Bosko. 😇 Jest on patronem dzieci i młodzieży oraz założycielem salezjanów i współzałożycielem zgromadzenia salezjanek. Był to świetnie przeżyty czas, w którym modliliśmy się przy relikwiach św. Jana Bosco,  św. Dominika Savio, św. Maria Domenica Mazzarello – dom, gdzie tysiące młodych ludzi znajdowało nadzieję. Następnie poszliśmy zwiedzić muzeum Lavazza. Turyn słynie jako miasto kawy. ☕ Lavazza została założona w Turynie w 1895 roku przez Luigiego Lavazze. Zajrzeliśmy również do Caffe Torino przy Piazza San Carlo, która szczyci się mianem najstarszej kawiarni na świecie. A późnym wieczorem mieliśmy możliwość zobaczyć i pomodlić się przed Całunem Turyńskim. 🙏🏼

🔴 Szóstego dnia przed południem podróżowaliśmy szlakiem błogosławionego Pier Giorgio Frassattiego. Następnie mieliśmy spotkanie w grupach z ludźmi z innych krajów Europy, uczestniczyliśmy w Festiwalu Narodów, na którym młodzi z każdego kraju coś przygotowali. 🤸🏼‍♀️ Był to ostatni dzień w Turynie na spotkaniu Taize. Po południu młodzi pożegnali się z parafianami i rodzinami, którzy ich przyjmowali. Późnym wieczorem nasza grupa dojechała do Francji i wioski Taize, w której spędziliśmy 4 dni razem z innymi ludźmi z całego świata. 🌏

UDOSTĘPNIJ POST

plogo

Centrum Duszpasterstwa Młodzieży Archidiecezji Lubelskiej istnieje od lutego 1998 roku. Poprzednia siedziba mieściła się przy Kościele pw. Ducha Świętego. Obecnie można nas znaleźć przy Kościele pw. Św. Józefa Oblubieńca NMP w Lublinie.

W ramach Centrum proponujemy zarówno szereg spotkań i wydarzeń, które pomagają w rozwoju duchowym, jak też możliwość zaangażowania w wartościowe inicjatywy.