wstazka
Wpisał:Katarzyna Data: 15-05-2014
ikona

Wyjazd majowy CDMu – BUDAPESZT 1-4 maja 2014

Czwartek  1 maja wczesnym rankiem grupą piętnastu działaczy CDM z ks. Markiem na czele wyruszyliśmy na Węgry. Przyjęły nas tam Siostry Franciszkanki Misjonarki Maryi, które mają swój dom w Budapeszcie. We wspólnocie żyje kilka Sióstr, w tym dwie z nich to Polki: s. Edyta i s. Małgosia. Jeszcze tego samego wieczoru wybraliśmy się na Wzgórze Gellerta, skąd rozpościerał się niesamowity widok na oświetlone nocą miasto.

Piątek – 2 maja, kiedy to obchodzony jest dzień flagi  Rzeczpospolitej Polskiej  spędziliśmy na pieszym zwiedzaniu węgierskiej stolicy. Zobaczyliśmy między innymi: Plac Bohaterów, Węgierską Operę Narodową, Bazylikę Św. Stefana i Parlament. Wieczorem natomiast spotkaliśmy się na Mszy Świętej w kościele pw. (uwaga!) Ducha Świętego z młodzieżą z parafii. Ks. proboszcz opowiedział nam historię krzyża związanego z Kongresem Eucharystycznym, który odbył się tam w 1938 roku. Potem był czas na wspólne rozmowy i dzielenie tym, jak działają grupy w naszym duszpasterstwie. Zaprosiliśmy ich do Archidiecezji Lubelskiej na Światowe Dni Młodzieży w 2016 roku, może przyjadą? J

Dzień 3 maja rozpoczęliśmy od zwiedzania gotyckiego kościoła św. Macieja i Baszty Rybackiej. Byliśmy także na wyspie Małgorzaty, gdzie obejrzeliśmy przepiękne widowisko na grającej największej na Węgrzech fontannie.

Ostatniego dnia, w niedzielę, uczestniczyliśmy we Mszy Świętej w języku… węgierskim w przepięknym kościele w skale. Po śniadaniu wyruszyliśmy w drogę powrotną. To był dobry czas, w którym mogliśmy nie tylko odpocząć, ale i pokrzepić się duchowo.